Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Ingeniería de Edificación (GIIE)
    • Artículos GIIE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Ingeniería de Edificación (GIIE)
    • Artículos GIIE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10068

    Título
    Usability of a Virtual Learning Environment in Down Syndrome Adult Learning
    Autor
    Sáiz Manzanares, María ConsueloAutoridad UBU Orcid
    Arranz Barcenilla, Cristina
    Gutiérrez González, SaraAutoridad UBU Orcid
    Alameda Cuenca-Romero, LourdesAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2023, V. 15, n. 23, p. 16404
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2023-11
    DOI
    10.3390/su152316404
    Resumen
    The use of virtual learning environments (VLEs) is becoming increasingly common in teaching. Nevertheless, analysis of how effective these prove to be for the learning of persons with disabilities remains scarce. In this study, we work with a sample of 34 people aged between 16 and 44 (14 women and 20 men) who have Down Syndrome. The aims of the study were to (1) explore whether there were any significant differences before and after teaching when using a VLE; (2) determine whether the frequency of use and time spent on the VLE impacted learning outcomes; (3) examine clusters vis à vis learning behaviour in the VLE; and (4) gauge perceived user satisfaction with the use of the VLE. Significant differences in learning outcomes before and after teaching using a VLE were found. The frequency and time spent using the VLE were seen to have no impact on learning outcomes. Three clusters were identified in terms of VLE behaviour, and perceived user satisfaction with the VLE was high. There is a need to increase the number of studies addressing the impact of VLEs on learning in persons with different disabilities.
    Palabras clave
    Virtual learning environment
    Educational data mining
    Down Syndrome
    Monitoring
    Personalised learning
    Materia
    Educación especial
    Special education
    Construcción
    Building
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10068
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su152316404
    Aparece en las colecciones
    • Artículos GIIE
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Saiz-sustainability_2023.pdf
    Tamaño:
    2.867Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem