Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Departamentos y Centros
    • Departamento de Ciencias de la Salud
    • Área de Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
    • Artículos Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Departamentos y Centros
    • Departamento de Ciencias de la Salud
    • Área de Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
    • Artículos Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10081

    Título
    Dificultades y barreras del terapeuta en el aprendizaje de la Terapia de Aceptación y Compromiso (ACT)
    Autor
    Luciano, Carmen
    Ruiz, Francisco J.
    Gil Luciano, Bárbara
    Ruiz Sánchez, Luis Jorge
    Publicado en
    International Journal of Psychology and Psychological Therapy. 2016, V. 16, n. 3, p. 357-373
    Editorial
    Asociación Análisis Comportamiento
    Fecha de publicación
    2016-10
    ISSN
    1577-7057
    Resumen
    Contextual therapies are at its peak nowadays, as plenty of workshops, expertise courses, conferences on this matter are given every year around the world. Acceptance and Committment Therapy (ACT) is a contextual therapy that gathers a vast empirical evidence, and its application is currently widespread to multiple contexts. Nevertheless, when learning ACT some difficulties can arise, especially when theory and practice, as the two sides of the same coin, are set apart. Learning ACT involves the theotherical-applied dimension about the laws concerning human behavior, especially about human language. Moreover, about the conditions under which these laws applied to the processes and methods to generate psychological flexibility. While learning ACT, one of the main problems is related to learn ACT methods or tools without a basic, systematic, precise and contextualized training. An additional problem is related to the difficulties that emerge in the therapists themselves when interacting upon their clients behavior. Their actions might not to be frequently adjusted to the function of their clients’ behaviors -and, consequently, there should not be the appropriate context for helping the client to interact with his/her own private events without losing the direction of a valued-life. These latter difficulties have been named “the therapist’s barriers”. The present article addresses part of this problem. The experience gathered in researching and training professionals in ACT is briefly described, and some effective interventions are presented. This advances over the need in isolating, experimentally, these ways of proceeding.
    Palabras clave
    ACT
    Psychological flexibility
    Experimental avoidance
    Therapist's barriers
    Private events
    ACT training
    Materia
    Psicología
    Psychology
    Psicoterapia
    Psychotherapy
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10081
    Versión del editor
    https://www.ijpsy.com/volumen16/num3/452.html
    Aparece en las colecciones
    • Artículos Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Luciano-ijpapt_2016.pdf
    Tamaño:
    1.933Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem