Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/4828

    Título
    How do B-Learning and learning patterns influence learning outcomes?
    Autor
    Sáiz Manzanares, María ConsueloAutoridad UBU Orcid
    Marticorena Sánchez, RaúlAutoridad UBU Orcid
    García Osorio, CésarAutoridad UBU Orcid
    Diez Pastor, José FranciscoAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Frontiers in Psychology. 2017, V. 8, art. 745
    Editorial
    Frontiers Media
    Fecha de publicación
    2017-05
    ISSN
    1664-1078
    DOI
    10.3389/fpsyg.2017.00745
    Resumen
    Learning Management System (LMS) platforms provide a wealth of information on the learning patterns of students. Learning Analytics (LA) techniques permit the analysis of the logs or records of the activities of both students and teachers on the on-line platform. The learning patterns differ depending on the type of Blended Learning (B-Learning). In this study, we analyse: (1) whether significant differences exist between the learning outcomes of students and their learning patterns on the platform, depending on the type of B-Learning [Replacement blend (RB) vs. Supplemental blend (SB)]; (2) whether a relation exists between the metacognitive and the motivational strategies (MS) of students, their learning outcomes and their learning patterns on the platform. The 87,065 log records of 129 students (69 in RB and 60 in SB) in the Moodle 3.1 platform were analyzed. The results revealed different learning patterns between students depending on the type of B-Learning (RB vs. SB). We have found that the degree of blend, RB vs. SB, seems to condition student behavior on the platform. Learning patterns in RB environments can predict student learning outcomes. Additionally, in RB environments there is a relationship between the learning patterns and the metacognitive and (MS) of the students.
    Palabras clave
    learning analytics
    learning management systems,
    blended learning
    supplemental blend
    replacement blend
    successful learning
    self-regulated learning
    learning outcomes
    Materia
    Psicología
    Psychology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/4828
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00745
    Aparece en las colecciones
    • Artículos DATAHES
    • Artículos BEST-AI
    • Artículos ADMIRABLE
    Attribution 4.0 International
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution 4.0 International
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Saiz-FP_2017.pdf
    Tamaño:
    508.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem

    Ítems relacionados

    Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.

    • Dataset of the Project PID2020-117111RB-I00 (UBU, DATAHES and ADMIRABLE groups) 

      Sáiz Manzanares, María ConsueloAutoridad UBU; Marticorena Sánchez, RaúlAutoridad UBU; Ochoa Orihuel, Javier; Alonso Martínez, LauraAutoridad UBU; Calvo Rodríguez, Alberto; Martin, Caroline FrançoiseAutoridad UBU; Carrillo Pérez, CeliaAutoridad UBU; Escolar Llamazares, María del CaminoAutoridad UBU; Rodríguez Arribas, SandraAutoridad UBU; Serrano Gómez, DiegoAutoridad UBU; Martín Antón, Luis Jorge; González Díez, IreneAutoridad UBU; Almeida, Leandro; Carbonero Martín, Miguel Ángel; Varela Vázquez, CarmenAutoridad UBU; Sáez García, Javier; Jiménez Eguizábal, AlfredoAutoridad UBU; Velasco Saiz, Rut
      (2025-02-06, Universidad de Burgos)
      Dataset
    • La enseñanza de la física mediante un aprendizaje significativo y cooperativo en Blended Learning 

      Córdova, Rafael Silva
      (2011)
      Tesis doctoral
    • La enseñanza/aprendizaje del concepto de Reología en estudiantes de Química Farmacéutica de la Universidad de Antioquía, a partir de una metodología activa 

      Joseph, Rosendo Ricardo Archbold
      (2017)
      Tesis doctoral