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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/7344

    Título
    Awareness, Prevention, Detection, and Therapy Applications for Depression and Anxiety in Serious Games for Children and Adolescents: Systematic Review
    Autor
    Martínez García, KimAutoridad UBU Orcid
    Menéndez Menéndez, María IsabelAutoridad UBU Orcid
    Bustillo Iglesias, AndrésAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    JMIR Serious Games. 2021, V. 9, n. 4, e30482
    Editorial
    JMIR Publications
    Fecha de publicación
    2021-12
    DOI
    10.2196/30482
    Descripción
    Artículo de revisión
    Resumen
    Depression and anxiety in children and adolescents are major health problems worldwide. In recent years, serious games research has advanced in the development of tools to address these mental health conditions. However, there has not been an extensive analysis of these games, their tendencies, and capacities. This review aims to gather the most current serious games, published from 2015 to 2020, with a new approach focusing on their applications: awareness, prevention, detection, and therapy. The purpose is also to analyze the implementation, development, and evaluation of these tools to obtain trends, strengths, and weaknesses for future research lines.
    Palabras clave
    Serious games
    Depression
    Anxiety
    Children
    Adolescents
    Virtual reality
    Mental health
    Detection
    Awareness
    Prevention
    Therapy
    Materia
    Informática
    Computer science
    Psicología
    Psychology
    Salud
    Health
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/7344
    Versión del editor
    https://games.jmir.org/2021/4/e30482
    Aparece en las colecciones
    • Artículos SYCON
    • Artículos BEST-AI
    • Artículos ADMIRABLE
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Martínez-jmirsg_2021.pdf
    Tamaño:
    685.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
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