Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Tecnología y Terapia Ocupacional (TECTO)
    • Monografías / Capítulos de monografía TECTO
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Tecnología y Terapia Ocupacional (TECTO)
    • Monografías / Capítulos de monografía TECTO
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8023

    Título
    Long term international collaboration: from teaching to research
    Autor
    Santamaría Vázquez, MontserratAutoridad UBU Orcid
    Valera Pedrosa, Vanda
    Publicado en
    International education narratives. Transdisciplinary educative innovation experiences based on bilingual teaching
    Editorial
    Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
    Fecha de publicación
    2022-09
    DOI
    10.36443/9788418465345
    Resumen
    The text reports the experience of international collaboration between the universities of Burgos (Spain) and the School of Health Sciences Polytechnic Institute of Leiria (Portugal), during 6 academic years till now. What began as a teaching experience has led to joint research and has yielded results that make worth continuing the collaboration. Throughout these six years, 3 final degree projects have been carried out, 12 students have been involved through these projects, 2 research and teaching exchanges between the teachers involved, 4 presentations at conferences and the creation of a common line of research, which we hope will give more results. We would also like to highlight how enriching the experience has been and how, thanks to it, lectures involved have learned, not only on a professional level, but also on a personal dimension, acquiring new skills and making real the concept of lifelong learning.
    Palabras clave
    International teaching/research experiences
    Interchange mobility programs
    Inter-disciplinary lectures
    Final project degree
    Materia
    Educación
    Education
    Universidades
    Universities and colleges
    Universidad de Burgos
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8023
    Versión del editor
    https://doi.org/10.36443/9788418465345
    Aparece en las colecciones
    • Monografías / Capítulos de monografía TECTO
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Santamaría-Long_Term_International_collaboration_2022.pdf
    Tamaño:
    348.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem