Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Tecnología y Terapia Ocupacional (TECTO)
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos TECTO
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Tecnología y Terapia Ocupacional (TECTO)
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos TECTO
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8168

    Título
    Impact of Educate in A Service Learning Project. Opening Up Values and Social Good in Higher Education
    Autor
    Lara Palma, Ana MaríaAutoridad UBU Orcid
    Santamaría Vázquez, MontserratAutoridad UBU Orcid
    Ortiz Huerta, Juan HilarioAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Societal Challenges in the Smart Society, p. 119-130
    Editorial
    Universidad de La Rioja
    Fecha de publicación
    2020
    ISBN
    978-84-09-20273-7
    Descripción
    Trabajo presentado en: XVIII International Conference on the Ethical and Social Impact of ICT (ETHICOMP 2020), Logroño, 2020
    Resumen
    In the academic course 19-20, the University of Burgos has launched a call for Service Learning Projects (SLP) with the aim of reinforce the academic skills of the students endorsing a societal transformation. These projects nonetheless pursue very worthwhile goals: to educate students at higher education not only in cognitive aspects, but also in personal growth. Service Learning is a groundbreaking and appeal methodology focused in acquire knowledge by doing community service work. This paper describes a real case scenario composed by students of the University of Burgos from two different careers at the University of Burgos (Degree in Occupational Therapy and Degree in Management Engineering). (N=23 3th, 4th grade students); all have contributed to resolve different challenges by using skills, competences and knowledge of their corresponding disciplines (health and engineering), more specifically, to design and manufacture low cost tools for helping disable people. The contribution adds a picture of how to achieve cognitive competences (technical), social competences (consciousness), ethical competences (compassion) and professional competences (productive versatility), among others. This novel scenario serve for a purpose: opening up values and social good in Higher Education.
    Palabras clave
    Service earning projects
    Innovative education
    Higher education
    Cognitive competences
    Social competences
    Ethical competences
    Professional competences
    Materia
    Enseñanza superior
    Education, Higher
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8168
    Aparece en las colecciones
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos TECTO
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Lara-Impact_Educate_Service_Learning_Project_Opening_Values_Higher_Education.pdf
    Tamaño:
    261.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem