Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Departamentos y Centros
    • Departamento de Ingeniería Civil
    • Área de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes
    • Artículos Ingeniería e Infraestructura de los Transportes
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Departamentos y Centros
    • Departamento de Ingeniería Civil
    • Área de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes
    • Artículos Ingeniería e Infraestructura de los Transportes
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/9306

    Título
    Game-changing perspectives: A dataset on student perceptions of sustainable mobility pre- and post escape room intervention
    Autor
    Sipone, SilviaAutoridad UBU Orcid
    Rodríguez, Andrés
    Rojo Arce, MartaAutoridad UBU Orcid
    Moura Berodia, José Luis
    Publicado en
    Data in Brief. 2024, V. 53, 110112
    Editorial
    Elsevier
    Fecha de publicación
    2024-04
    ISSN
    2352-3409
    DOI
    10.1016/j.dib.2024.110112
    Resumen
    The dataset aims to examine the prior and acquired knowledge in an Escape Room (ER) experience on sustainable mobility. In addition, the data could also be used to identify possible correspondences between some mobility behaviors and the predisposition to learn sustainable mobility concepts to foster attitude change. To meet these objectives, an ER on sustainable mobility was conducted and a questionnaire was given before and after the activity to 173 students from various schools between 5th grade of primary school and 1st year of compulsory secondary school (10–13 years old). The questionnaire was divided into two parts. The first part included social demographics questions (gender, family members, place of residence) and mobility habits (number of cars in the family, bus use, cycling). The second part included questions related to sustainable mobility topics with 14 items. Data was collected between December 2022 and February 2023.
    Palabras clave
    Sustainable mobility education
    Escape room learning
    Attitudinal change in sustainable mobility
    Pre- and post- activity assessment
    Materia
    Ingeniería civil
    Civil engineering
    Juegos
    Games
    Transporte sostenible
    Sustainable transportation
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/9306
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1016/j.dib.2024.110112
    Aparece en las colecciones
    • Artículos LogIT
    • Artículos Ingeniería e Infraestructura de los Transportes
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Sipone-db_2024.pdf
    Tamaño:
    372.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem