Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Research in marketing and innovation (R+M+I)
    • Monografías / Capítulos de monografía R+M+I
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Research in marketing and innovation (R+M+I)
    • Monografías / Capítulos de monografía R+M+I
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/9673

    Título
    Place-of-origin Effects on Brand Loyalty: American Fast-Food Restaurants Under Examination
    Autor
    Jiménez Torres, Nadia HuitzilinAutoridad UBU Orcid
    San Martín Gutiérrez, SoniaAutoridad UBU Orcid
    García-Gallego, José Manuel
    Publicado en
    Country of origin effects on service evaluation, p. 47-70
    Editorial
    Qatar University Press
    Fecha de publicación
    2023
    ISBN
    978-992-716-733-1
    Resumen
    The present chapter explores the role of place-of-origin-related variables as antecedents of quality perception and loyalty toward American fast-food brands. The cognitive appraisal approach and the social identity theory help to propose a model that connects individual-related variables (animosity, ethnocentrism, metacognitive cultural intelligence) and brand-related variables (inner self-expressive brand, perceived quality and brand loyalty). The presented model was tested through empirical observation with 287 consumers of American fast-food brands. Partial least squares path modelling (SmartPLS3) was employed as a method to analyze the data. Results disclose a cognition-affection-behavior path that goes from metacognitive cultural intelligence to emotions such as animosity and inner self-expressive brand and, ultimately, behavioral brand loyalty. This investigation provides novel insight into key variables such as metacognitive cultural intelligence or the inner self-expressive brand in the field of place-of-origin regarding the service sector of restaurants.
    Palabras clave
    Place-of-Origin
    Perceived quality
    Brand loyalty
    Inner self-expressive brand
    Ethnocentrism
    Animosity
    Cultural intelligence
    Fast-food restaurants
    Materia
    Consumidores-Conducta
    Consumer behavior
    Consumidores-Preferencias
    Consumers' preferences
    Marcas comerciales
    Trademarks
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/9673
    Versión del editor
    http://hdl.handle.net/10576/49727
    Aparece en las colecciones
    • Monografías / Capítulos de monografía R+M+I
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Jimenez_Torres-Effects_Brand_Loyalty_American_Fast-Food_Restaurants.pdf
    Tamaño:
    464.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem