Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Educación, Inclusión y Tecnología (EDINTEC)
    • Artículos EDINTEC
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Educación, Inclusión y Tecnología (EDINTEC)
    • Artículos EDINTEC
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/9836

    Título
    Mapping Role-Playing Games in Ibero-America: An Educational Review
    Autor
    Grande de Prado, Mario
    Baelo Álvarez, Roberto
    García Martín, Sheila
    Abella García, VíctorAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2020, V. 12, n. 16, p. 6298
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2020-08
    DOI
    10.3390/su12166298
    Resumen
    Role-playing games (RPGs) have a controversial public image in several countries, including Spain. These fears lack a scientific basis, as role-playing games may be useful in education. Educational trends such as gamification are helping to change this perspective, incorporating elements of RPGs in applications like learning management systems (LMS), e.g., Classcraft. Given the increased research interest in this topic, this paper presents a systematic literature review (SLR) report on the state-of-the-art related to RPGs in an Ibero-American education research context. In the study, a comprehensive search is carried out for the most relevant research papers indexed in Latindex, founded through the virtual repository Dialnet for papers between 2010 and 2019 in the field of education. The search chain was ‘role-playing games’, erasing those topics not related. Results show that there are several relevant references, even though they do not seem to have had a great impact. It can be concluded that there is an interest in RPGs in education, especially in Spain, but their potential is still to be developed.
    Palabras clave
    Role-playing games
    Game-based learning
    Gamification
    Mapping
    Materia
    Educación
    Education
    Videojuegos
    Video games
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/9836
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su12166298
    Aparece en las colecciones
    • Artículos EDINTEC
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Grande-sustainability_2020.pdf
    Tamaño:
    908.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem