2024-03-29T11:09:08Zhttps://riubu.ubu.es/oai/requestoai:riubu.ubu.es:10259/64912023-02-06T11:00:29Zcom_10259_7354com_10259_7353com_10259_2604col_10259_7383
2022-03-23T11:09:32Z
urn:hdl:10259/6491
FORDYSVAR EBOOK: Best practices and technological resources for students with Specific Learning Difficulties (SpLDs)
Toma, Radu Bogdan
Hortigüela Alcalá, David
Velasco Pérez, Sonia
Montesano, Lorena
Rodríguez Cano, Sonia
Delgado Benito, Vanesa
Ausín Villaverde, Vanesa
Muñoz Martín, Lucía
Lorusso, Mª Luisa
Martinuzzi, Andrea
Ioan, Angela
Gonçalves, Vitor Manuel Barrigão
Dislexia
Dificultad específica del aprendizaje
Políticas educativas
Atención a la diversidad
Tecnología educativa
Dyslexia
Specific learning difficulty
Educational policies
Attention to diversity
Educative technology
La dislexia es una Dificultad Específica del Aprendizaje (DEA) que afecta principalmente a la capacidad lectora, aunque también puede manifestarse en la escritura. Su prevalencia se estima entre 5% y el 15%. Este libro electrónico describe los hallazgos de un estudio sobre el uso de la tecnología en el tratamiento y apoyo a estudiantes que presentan estas dificultades en diferentes países partipantes en el Proyecto Europeo Erasmus+ FORDYSVAR (España, Italia, Rumanía y Portugal). Además, incluye un banco de recursos educativos que pueden utilizarse como apoyo en la lectoescritura.
Dyslexia is a Specific Learning Difficulty (DEA) that mainly affects reading ability, although it can also manifest itself in writing. Its worldwide prevalence is estimated between 5% and 15%. This electronic book describes the findings of a Delphi study on the use of technology in the treatment and support of students with these difficulties in different countries (Spain, Italy, Romania and Portugal). Finally, a list of educational resources that can be used to support reading and writing is included.
2022-03-23T11:09:32Z
2022-03-23T11:09:32Z
2022
info:eu-repo/semantics/book
978-84-18465-18-5
http://hdl.handle.net/10259/6491
10.36443/9788418465185
eng
Innovación docente
https://doi.org/10.36443/9788418465185
info:eu-repo/grantAgreement/UE/2018-1-ES01-KA201-050659
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional