2024-03-29T09:22:27Zhttps://riubu.ubu.es/oai/requestoai:riubu.ubu.es:10259/72412023-03-17T08:54:43Zcom_10259_5841com_10259_5086com_10259_2604com_10259_4386com_10259_3847col_10259_5842col_10259_4387col_10259_3848
The Association of Parental Interest in Entrepreneurship with the Entrepreneurial Interest of Spanish Youth
Luis Rico, María Isabel
Escolar Llamazares, María del Camino
Torre Cruz, Tamara de la
Herrero Cosío, Álvaro
Jiménez, Alfredo
Arranz Val, Pablo
Palmero Cámara, María del Carmen
Jiménez Eguizábal, Alfredo
Entrepreneurship
Entrepreneurial interest
Youth
Family
Entrepreneurial eco-system
Principal component analysis
As entrepreneurial interest is believed to represent a causal factor increasing
entrepreneurship, research has begun to explore how family systems affect youth entrepreneurial
interests. In the present study, we attempt to identify different types of family influence on the
entrepreneurial interests of young people. A questionnaire was used to obtain data from 1633
Spanish adolescents (15 to 18 years old) and another questionnaire was used to obtain data from
839 parents. Principal component analysis identified unique family types and revealed that they
have differential associations to entrepreneurial interest among youth. These findings reaffirm
the influence of family on the entrepreneurial ecosystem and the promotion of an entrepreneurial
family culture. This study further suggests that early attention should focus on the detection of
entrepreneurial interest among youth so that actions can be implemented in the families to incentivize
an entrepreneurial family culture.
2023-01-13
2023-01-13
2020-07
info:eu-repo/semantics/article
http://hdl.handle.net/10259/7241
10.3390/ijerph17134744
1660-4601
eng
Int. J. Environ. Res. Public Health. 2020, V.17, n. 13, e4744
https://doi.org/10.3390/ijerph17134744
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-00/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA CONSTRUCCIÓN COTIDIANA DE LA CONDICIÓN JUVENIL EN UNA SOCIEDAD DE REDES/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-01/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA CONSTRUCCION COTIDIANA DE LA CONDICION JUVENIL EN UNA SOCIEDAD DE REDES. PROBLEMATICAS Y ALTERNATIVAS PEDAGOGICO-SOCIALES/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-02/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA CONSTRUCCION COTIDIANA DE LOS PROCESOS DE SOCIALIZACION JUVENIL EN LAS REDES COMUNITARIAS LOCALES/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-03/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: PARTICIPACION DE LOS JOVENES EN LA CREACION Y GOBERNANZA DE SUS ESPACIOS DE OCIO COMO FACTOR DE DESARROLLO PERSONAL/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-04/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES. USOS DEL TIEMPO, PRACTICAS CULTURALES E IDENTIDADES. PERCEPCIONES SOCIALES E INTERVENCION PSICOSOCIAL/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-05/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA COTIDIANIDAD FAMILIAR EN LA CONSTRUCCION DEL OCIO FISICO-DEPORTIVO JUVENIL/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-06/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: IMPACTO DE LA EDUCACION EN LA RED DE EMPRENDIMIENTO EN LOS JOVENES. COMPETENCIAS E INNOVACIONES CURRICULARES/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-07/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES. OCIO, FORMACION Y EMPLEO EN JOVENES EN DIFICULTAD SOCIAL/
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Atribución 4.0 Internacional
MDPI