RT info:eu-repo/semantics/conferenceObject T1 Influence of tire dynamics on a braking process with ABS A1 Pérez Fernández, Javier A1 Alcázar Vargas, Manuel A1 Velasco García, Juan M. A1 Cabrera Carrillo, Juan Antonio A1 Castillo Aguilar, Juan Jesús K1 Vehículos K1 Vehicles K1 Automoción K1 Automotive K1 Equipos K1 Equipment K1 Transporte K1 Transportation K1 Ingeniería mecánica K1 Mechanical engineering AB This article analyzes the influence of the proper modeling of the anti-lock brake systemcontrol loop components. Both the use of a stationary tire model and not considering thedelays due to measurement, estimation, and actuation tend to be overlooked. Therefore, thisaffects the efficiency of the control algorithms developed through simulation. Thus, thiswork proposes to analyze the influence of the modeling of the components by performingexperimental tests on a flat-track test bench. These tests demonstrate the need for takingthese effects into account. PB Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional SN 978-84-18465-12-3 YR 2021 FD 2021-07 LK http://hdl.handle.net/10259/7056 UL http://hdl.handle.net/10259/7056 LA eng NO Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos DS Repositorio Institucional de la Universidad de Burgos RD 19-abr-2024