TY - JOUR AU - Ortega Sánchez, Delfín AU - Lázaro Caballero, Elena PY - 2022 SN - 0717-2710 UR - http://hdl.handle.net/10259/7176 AB - Los objetivos de esta investigación se centran, por una parte, en evaluar las competencias de literacidad crí­tica de un grupo-aula de alumnos/as españoles de Educación Infantil (n = 11) antes y después de una intervención docente sobre la pobreza y,... AB - This research aims to evaluate the critical literacy skills of a classroom group of Spanish pre-school students (n = 11) before and after a teaching intervention on poverty and, on the other hand, to demonstrate the importance of acquiring committed... LA - spa PB - Universidad Católica Silva Henríquez KW - Literacidad crítica KW - Prácticas educativas KW - Enfoque socio-crítico KW - Educación Infantil KW - Critical literacy KW - Educational practices KW - Socio-critical approach KW - Early childhood education KW - Educación infantil KW - Education, Preschool TI - Desarrollo y adquisición de competencias de literacidad crítica en Educación Infantil: diseño, implementación y evaluación de una intervención docente sobre problemas sociales T2 - Developing and acquiring critical literacy skills in early childhood education: design, implementation, and evaluation of a teaching intervention on social problems DO - 10.29344/07180772.38.2949 M2 - 39 ER -