Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Kontakt
  • Feedback abschicken
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

    Mein Benutzerkonto

    EinloggenRegistrieren

    Statistiken

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   RIUBU Startseite
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Dokumentanzeige
    •   RIUBU Startseite
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Dokumentanzeige

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/4143

    Título
    Description of the general procedure of a stress inoculation program to cope with the test anxiety
    Autor
    Serrano Pintado, Isabel
    Escolar Llamazares, María del CaminoAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Psychology. 2014, V.5, n.8, p. 956-965
    Editorial
    Scientific Research
    Fecha de publicación
    2014-06
    DOI
    10.4236/psych.2014.58106
    Zusammenfassung
    We set out the stages in the general procedure of a stress inoculation program for the treatment of test anxiety in university students, with the aim of adapting it to the characteristics of each participant. Research has previously been conducted to that end (Serrano, Delgado, & Escolar, 2010; Serrano, Escolar, & Delgado, 2002; Serrano, Escolar, & Delgado, 2011) on dismantling strategies in a real clinical field. We conclude that there are individual response patterns to test anxiety, so it is therefore necessary to adapt the intervention to the principle variable that is affected in each individual (Escolar & Serrano, 2012). We do not consider that training in study skills is appropriate, when treating problems of irrational anxiety.
    Palabras clave
    Stress Inoculation
    Irrational Test Anxiety
    Worry-Emotionality
    Individual Response Patterns
    Materia
    Psicología
    Psychology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/4143
    Versión del editor
    https://doi.org/10.4236/psych.2014.58106
    Aparece en las colecciones
    • Untitled
    Attribution 4.0 International
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution 4.0 International
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Serrano-Psychology_2014.pdf
    Tamaño:
    261.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Zur Langanzeige