Navegação Artículos Filología Inglesa por data do documento
Itens para a visualização no momento 1-18 of 18
-
How to Disguise Fairy Tales in 21st Century Ireland. A Feminist Analysis of Marian Keyes’ and Cathy Kelly’s Blockbusters
(2005, Asociación Española de Estudios Irlandeses)Artículo -
Power, Gender and the Nation: Negotiations of Belonging in Evelyn Conlon’s Short Story “Park-Going Days”
(2016, Asociación Española de Estudios Irlandeses)Artículo -
Indian English Women’s Narratives from the 1950S to 1999: a Parallel Confrontation of Political Stories and Controversial her Stories
(2016, American Research Institute for Policy Development)Artículo -
“AEDEI has been and is my life”: an interview with professor Inés Praga Terente
(2017, Asociación Española de Estudios Irlandeses)Artículo -
Fragmentation and vulnerability in Anne Enright's The green road (2015): Collateral casualties of the Celtic Tiger in Ireland
(2018, Universidad de Murcia)Artículo -
The reception of The Country Girls in Spain: translation strategies to overcome cultural leaps
(2018, Universidad de Granada)Artículo -
The Journey from Untouchable to Dalit: Pioneering Literary Landmarks and Dissident Dalit Voices of Contemporary India
(2018-04, Editorial Universidad de Almería)Artículo -
Emma Dononghue’s and James Finn Garner’s Rebellious Cinderellas: Feminism and Satire for Empowerment in Contemporary Fairy Tales
(2018-09, Australian International Academic Centre)Artículo -
A Literary and Social Depiction of an Indian City: "Masala" Eroticism and Perverse Realism in Raj Rao’s BomGay
(2018-11, Ediciones Complutense)Artículo -
A Deconstruction of the Mahabharata: When Draupadi Writes Back
(2018-12, Universidad de Zaragoza. Departamento de Filología Inglesa y Alemana)Artículo -
Cómo fomentar el espíritu crítico en los futuros docentes de inglés desde la formación: fundamentos y propuestas
(2019, Universidad de Antioquía)Artículo -
Resilience as a form of contestation in Langston Hughes' early poetry
(2019, Universidad de Zaragoza)Artículo -
Otras literaturas, otras voces, otra didáctica en el aula de LE: una experiencia innovadora en la formación del profesorado de Educación Primaria
(2020-07, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Servicio de Publicaciones y Difusión Científica)Artículo -
Analysis of the Learning Process through Eye Tracking Technology and Feature Selection Techniques
(2021-07, MDPI)Artículo -
Fanfiction en la clase de inglés como LE. El desarrollo de la fluidez a través de la escritura creativa con estudiantes de cuarto de secundaria
(2023, Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación)Artículo -
“When writing, I see myself as a drone”: an Interview with Jan Carson
(2023-03, Asociación Española de Estudios Irlandeses)Artículo