Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contact Us
  • Send Feedback
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of RIUBUCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Compartir

    View Item 
    •   RIUBU Home
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • View Item
    •   RIUBU Home
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • View Item

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/4598

    Título
    Economic sustainability in franchising: a model to predict franchisor success or failure
    Autor
    Calderón Monge, EstherUBU authority Orcid
    Pastor Sanz, Iván
    Huerta Zavala, Pilar AngélicaUBU authority Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2017, V. 9, n. 8, art. 1419
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2017-08
    ISSN
    2071-1050
    DOI
    10.3390/su9081419
    Abstract
    As a business model, franchising makes a major contribution to gross domestic product (GDP). A model that predicts franchisor success or failure is therefore necessary to ensure economic sustainability. In this study, such a model was developed by applying Lasso regression to a sample of franchises operating between 2002 and 2013. For franchises with the highest likelihood of survival, the franchise fees and the ratio of company-owned to franchised outlets were suited to the age of the franchise. Surviving franchises were those that opened franchised outlets at a sustainable pace, increased the franchise fee as intangible assets increased, and effectively managed profitability and efficiency.
    Palabras clave
    Franchise
    Survival
    Economic sustainability
    Lasso regression model
    Spain
    Materia
    Gestión de empresas
    Industrial management
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/4598
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su9081419
    Collections
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    Attribution 4.0 International
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution 4.0 International
    Files in this item
    Nombre:
    Calderón-Sustainability_2017.pdf
    Tamaño:
    470.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Show full item record