Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contattaci
  • Manda Feedback
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto RIUBUArchivi & CollezioniData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiQuesta CollezioneData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggetti

    My Account

    LoginRegistrazione

    Statistiche

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   RIUBU Home
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Mostra Item
    •   RIUBU Home
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Mostra Item

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/4598

    Título
    Economic sustainability in franchising: a model to predict franchisor success or failure
    Autor
    Calderón Monge, EstherAutoridad UBU Orcid
    Pastor Sanz, Iván
    Huerta Zavala, Pilar AngélicaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2017, V. 9, n. 8, art. 1419
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2017-08
    ISSN
    2071-1050
    DOI
    10.3390/su9081419
    Abstract
    As a business model, franchising makes a major contribution to gross domestic product (GDP). A model that predicts franchisor success or failure is therefore necessary to ensure economic sustainability. In this study, such a model was developed by applying Lasso regression to a sample of franchises operating between 2002 and 2013. For franchises with the highest likelihood of survival, the franchise fees and the ratio of company-owned to franchised outlets were suited to the age of the franchise. Surviving franchises were those that opened franchised outlets at a sustainable pace, increased the franchise fee as intangible assets increased, and effectively managed profitability and efficiency.
    Palabras clave
    Franchise
    Survival
    Economic sustainability
    Lasso regression model
    Spain
    Materia
    Gestión de empresas
    Industrial management
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/4598
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su9081419
    Aparece en las colecciones
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    Attribution 4.0 International
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution 4.0 International
    Files in questo item
    Nombre:
    Calderón-Sustainability_2017.pdf
    Tamaño:
    470.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Mostra/Apri

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostra tutti i dati dell'item