Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorJiménez Torres, Nadia Huitzilin 
dc.contributor.authorSan Martín Gutiérrez, Sonia 
dc.contributor.authorRodríguez Torrico, Paula 
dc.contributor.authorJerónimo Sánchez-Beato, Estefanía
dc.date.accessioned2020-04-14T12:19:19Z
dc.date.available2020-04-14T12:19:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2444-8834
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10259/5265
dc.description.abstractNowadays, it is essential for institutions of higher education to enhance the continuance commitment of users toward e-learning programs to promote and ensure the sustainability of those programs over time. The aim of this research is to identify the factors that might contribute to deepening user commitment toward e-learning systems from key agents’ perspectives (students and teachers). Information was collected from 146 students and 124 teachers participating in e-learning programs in higher education. The results showed that perceived organizational impact is the most important antecedent of continuance commitment. System quality had the highest impact on perceptions of organizational impact among both groups of users.The study showed the need for reconsideration of the role of instructor and system quality in the new educational paradigm, since both variables had no significant direct effect on the continuance commitment of users. This research shows managerial recommendations and directions for deepening commitment toward e-learning systems.en
dc.description.abstractActualmente es esencial para las instituciones de educación superior fomentar un compromiso duradero de los usuarios hacia los programas de enseñanza online para promover y asegurar su sostenibilidad en el tiempo. El objetivo de este trabajo es identificar los factores que contribuyen a reforzar al compromiso del usuario con los sistemas de enseñanza online desde la perspectiva de los agentes implicados (estudiantes y profesores). Se recogió información de 146 estudiantes y 124 profesores que participan en programas universitarios de enseñanza online. Los resultados indican que el impacto organizacional percibido es el determinante más importante del compromiso temporal. La calidad del sistema muestra una gran influencia en las percepciones de compromiso organizacional en ambos grupos de usuarios. El estudio muestra la necesidad de reconsiderar el rol del profesor y de la calidad del sistema en este nuevo tipo de enseñanza, dado que ambas variables no muestran un efecto directo significativo en el compromiso temporal de los usuarios. Esta investigación permite derivar recomendaciones para la gestión y direcciones para generar compromiso hacia los sistemas de enseñanza online.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenges
dc.publisherAcademia Europea de Dirección y Economía de la Empresaes
dc.relation.ispartofJournal of Management and Business Education,2019, V 2, n. 3, p. 232-249es
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectE-learningen
dc.subjectCommitmenten
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectStudentsen
dc.subjectEnseñanza onlinees
dc.subjectCompromisoes
dc.subjectEducación superiores
dc.subjectProfesoreses
dc.subjectEstudianteses
dc.subject.otherEnseñanza superiores
dc.subject.otherEducation, Higheren
dc.subject.otherGestión de empresases
dc.subject.otherIndustrial managementen
dc.titleThe most wated engagement in higher education: teachers and students’ committed with e-learningen
dc.title.alternativeEl engagement más esperado en educación superior: profesores y estudiantes comprometidos con el e-learninges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.35564/jmbe.2019.001es
dc.identifier.doi10.35564/jmbe.2019.001
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige