Mostra i principali dati dell'item
dc.contributor.author | Jiménez Torres, Nadia Huitzilin | |
dc.contributor.author | San Martín Gutiérrez, Sonia | |
dc.contributor.author | Rodríguez Torrico, Paula | |
dc.contributor.author | Jerónimo Sánchez-Beato, Estefanía | |
dc.date.accessioned | 2020-04-14T12:19:19Z | |
dc.date.available | 2020-04-14T12:19:19Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2444-8834 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10259/5265 | |
dc.description.abstract | Nowadays, it is essential for institutions of higher education to enhance the continuance commitment of users toward e-learning programs to promote and ensure the sustainability of those programs over time. The aim of this research is to identify the factors that might contribute to deepening user commitment toward e-learning systems from key agents’ perspectives (students and teachers). Information was collected from 146 students and 124 teachers participating in e-learning programs in higher education. The results showed that perceived organizational impact is the most important antecedent of continuance commitment. System quality had the highest impact on perceptions of organizational impact among both groups of users.The study showed the need for reconsideration of the role of instructor and system quality in the new educational paradigm, since both variables had no significant direct effect on the continuance commitment of users. This research shows managerial recommendations and directions for deepening commitment toward e-learning systems. | en |
dc.description.abstract | Actualmente es esencial para las instituciones de educación superior fomentar un compromiso duradero de los usuarios hacia los programas de enseñanza online para promover y asegurar su sostenibilidad en el tiempo. El objetivo de este trabajo es identificar los factores que contribuyen a reforzar al compromiso del usuario con los sistemas de enseñanza online desde la perspectiva de los agentes implicados (estudiantes y profesores). Se recogió información de 146 estudiantes y 124 profesores que participan en programas universitarios de enseñanza online. Los resultados indican que el impacto organizacional percibido es el determinante más importante del compromiso temporal. La calidad del sistema muestra una gran influencia en las percepciones de compromiso organizacional en ambos grupos de usuarios. El estudio muestra la necesidad de reconsiderar el rol del profesor y de la calidad del sistema en este nuevo tipo de enseñanza, dado que ambas variables no muestran un efecto directo significativo en el compromiso temporal de los usuarios. Esta investigación permite derivar recomendaciones para la gestión y direcciones para generar compromiso hacia los sistemas de enseñanza online. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa | es |
dc.relation.ispartof | Journal of Management and Business Education,2019, V 2, n. 3, p. 232-249 | es |
dc.rights | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | * |
dc.subject | E-learning | en |
dc.subject | Commitment | en |
dc.subject | Higher education | en |
dc.subject | Teachers | en |
dc.subject | Students | en |
dc.subject | Enseñanza online | es |
dc.subject | Compromiso | es |
dc.subject | Educación superior | es |
dc.subject | Profesores | es |
dc.subject | Estudiantes | es |
dc.subject.other | Enseñanza superior | es |
dc.subject.other | Education, Higher | en |
dc.subject.other | Gestión de empresas | es |
dc.subject.other | Industrial management | en |
dc.title | The most wated engagement in higher education: teachers and students’ committed with e-learning | en |
dc.title.alternative | El engagement más esperado en educación superior: profesores y estudiantes comprometidos con el e-learning | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.35564/jmbe.2019.001 | es |
dc.identifier.doi | 10.35564/jmbe.2019.001 | |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |