Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contactez-nous
  • Faire parvenir un commentaire
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout RIUBUCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

    Mon compte

    Ouvrir une sessionS'inscrire

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de RIUBU
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Voir le document
    •   Accueil de RIUBU
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Voir le document

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/5715

    Título
    Effects of contract and trust on franchisor performance
    Autor
    Calderón Monge, EstherAutoridad UBU Orcid
    Pastor Sanz, Iván
    Publicado en
    Contemporary economics. 2017, V. 11, n. 4, p. 383-400
    Editorial
    University of Finance and Management in Warsaw
    Fecha de publicación
    2017-12
    ISSN
    2300-8814
    DOI
    10.5709/ce.1897-9254.251
    Résumé
    The franchisor-franchisee relationship is governed by contracts and trust. This paper analyzes how formal (contracts) and relational (trust) governance mechanisms affected franchisor performance in a service sector franchise for the period 2008¬2015. Using the SOM method in the empirical analysis, the results revealed that trust-based governance was more prominent than contractbased governance in the multi-unit franchise network and the cross-franchising network, negatively affecting franchisor performance in the multi-unit franchise network and positively affecting franchisor performance in the cross-franchising network. In contrast, contracts were more prominent than trust in single-unit franchising, negatively affecting franchisor performance. The primary practical implication is that the franchisor should prevent franchisees in the MUF network from opening new outlets in the same city and competing for the existing outlet’s customers.
    Palabras clave
    Single-unit franchising
    Multi-unit franchising
    Cross-franchising
    Trust
    Contract
    Materia
    Gestión de empresas
    Industrial management
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/5715
    Versión del editor
    http://www.ce.vizja.pl/en/issues/volume/11/issue/4#art513
    Aparece en las colecciones
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Calderon-ce_2017.pdf
    Tamaño:
    499.3Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Afficher la notice complète