dc.contributor.author | Payo Hernanz, René Jesús | |
dc.date.accessioned | 2022-04-19T12:07:36Z | |
dc.date.available | 2022-04-19T12:07:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 0211-8998 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10259/6590 | |
dc.description.abstract | El pintor Leonardo Araujo desarrolló su actividad en los años finales del siglo XVIII y en los iniciales del siglo XIX. Estuvo relacionado con la Real Academia de la Purísima de Valladolid donde fue profesor de pintura y dibujo. Entre sus actividades pictóricas destacan distintas pinturas religiosas para las iglesias de la ciudad de Valladolid. Una de las representaciones que más veces repitió fue la de la Inmaculada Concepción utilizando como fuente de inspiración las obras de Francisco Bayeu. | es |
dc.description.abstract | The painter Leonardo Araujo developed his activity at the end of the 18th century and the beginning of the 19th century. He was related to the Real Academia de la Purísima de Valladolid where he was a professor of painting and drawing. Among his pictorial activities, different religious paintings for the churches of the city of Valladolid stand out. One of the representations that he repeated most often was that of the Immaculate Conception using the works of Francisco Bayeu as a source of inspiration. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | es |
dc.publisher | Institución Fernán González | es |
dc.relation.ispartof | Boletín de la Institución Fernán González. 2020/1, Año 99, n. 260, p. 199-215 | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | * |
dc.subject | Leonardo Araujo | es |
dc.subject | Pintura de finales del siglo XVIII y de comienzos del XIX | es |
dc.subject | Iconografía de la Inmaculada | es |
dc.subject | Francisco Bayeu | es |
dc.subject | Real Academia de la Purísima de Valladolid | es |
dc.subject | Monasterio de La Vid | es |
dc.subject | Urbel del Castillo | es |
dc.subject | Iglesia de las Angustias de Valladolid | es |
dc.subject | Painting from the end of the 18th century and the beginning of the 19th century | en |
dc.subject | Iconography of the Inmaculate | en |
dc.subject | Royal Academy of the Purísima de Valladolid | en |
dc.subject | Monastery of La Vid | en |
dc.subject | Church of Las Angustias of Valladolid | en |
dc.subject.other | Pintura | es |
dc.subject.other | Painting | en |
dc.title | El pintor Leonardo Araujo. A propósito de algunas obras inéditas de la Inmaculada Concepción | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
Browse
All of RIUBUCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects