Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contact Us
  • Send Feedback
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of RIUBUCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Compartir

    View Item 
    •   RIUBU Home
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • View Item
    •   RIUBU Home
    • E-Prints
    • Untitled
    • Departamento de Economía y Administración de Empresas
    • Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    • View Item

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/6826

    Título
    Twitter to Manage Emotions in Political Marketing
    Autor
    Calderón Monge, EstherUBU authority Orcid
    Publicado en
    Journal of Promotion Management. 2017, V. 23, n. 3, 359-371
    Editorial
    Routledge, Taylor & Francis Group
    Fecha de publicación
    2017-03
    ISSN
    1049-6491
    DOI
    10.1080/10496491.2017.1294870
    Abstract
    Emotions have a social component that can be defined in terms of the experience of participation. This paper examines how Spanish citizens use Twitter to express their emotions by tweeting their opinions regarding pertinent political decisions. Content analysis was applied to the Twitter accounts of four political parties representing the Spanish electorate. Results show that when Spanish citizens tweeted their opinions about established Spanish political parties, negative emotions (indignation and shame) were more prevalent than positive emotions (hope, joy, and excitement). Furthermore, newer, less experienced political parties managed emotions more effectively than the established political parties did.
    Palabras clave
    Emotions
    Political parties
    Twitter
    Materia
    Marketing
    Política
    Political science
    Psicología
    Psychology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/6826
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1080/10496491.2017.1294870
    Collections
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Files in this item
    Nombre:
    Calderon-jpm_2017.pdf
    Tamaño:
    292.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Show full item record