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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/6868

    Título
    The emergent long tail business model in the airline industry. The case of Volotea
    Autor
    Mateu Céspedes, José María
    García Torregrosa, Alba María
    Publicado en
    R-Evolucionando el transporte
    Editorial
    Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
    Fecha de publicación
    2021-07
    ISBN
    978-84-18465-12-3
    DOI
    10.36443/10259/6868
    Descripción
    Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos
    Résumé
    We analysed to what extent the business model of the Spanish airline Volotea can be understood as a distinct business model. We characterized this emergent business model, comparing it to other models applied in the short haul market. We conclude that this business model can be described as a long tail business model in the airline industry. We also point out that this emergent model can support a blue ocean strategy in some mature markets, although this strategy would require opening the business’ black box to analyse it at the activity level.
    Palabras clave
    Industria aérea
    Airline industry
    Materia
    Ingeniería civil
    Civil engineering
    Transportes
    Transportation
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/6868
    Versión del editor
    https://doi.org/10.36443/9788418465123
    Relacionado con
    http://hdl.handle.net/10259/6490
    Aparece en las colecciones
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