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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/6904

    Título
    Predicting on-time deliveries in trucking: A model based on the working conditions of drivers
    Autor
    Berrones-Sanz, Luis David
    Publicado en
    R-Evolucionando el transporte
    Editorial
    Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
    Fecha de publicación
    2021-07
    ISBN
    978-84-18465-12-3
    DOI
    10.36443/10259/6904
    Descripción
    Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos
    Zusammenfassung
    Over a period of two years, 26.3 thousand road freight shipments were recorded. The records include information about truckload companies, drivers, and the causes of noncompliance and delays in deliveries. Logistic regression based in working conditions as independent variables was used to predict non-compliance deliveries attributed to cargo drivers. Results show that vehicle type, medical coverage and social security, level of stress, work dissatisfaction, and transit time were strongly associated with out-of-timedelays in deliveries. The proposed model is a promising tool to improve the performance of truckload companies and it may motivate to benefit working conditions of truckers.
    Palabras clave
    Logística
    Logistics
    Operaciones
    Operations
    Transporte de mercancías
    Transportation of goods
    Materia
    Transportes
    Transportation
    Organización del trabajo
    Methods engineering
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/6904
    Versión del editor
    https://doi.org/10.36443/9788418465123
    Relacionado con
    http://hdl.handle.net/10259/6490
    Aparece en las colecciones
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    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Berrones_CIT2021_961-972.pdf
    Tamaño:
    334.9Kb
    Formato:
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