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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/7045

    Título
    Analysis of an Autonomous Driving Modular Bus System
    Autor
    Romea, Guillem
    Estrada, Miquel
    Publicado en
    R-Evolucionando el transporte
    Editorial
    Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
    Fecha de publicación
    2021-07
    ISBN
    978-84-18465-12-3
    DOI
    10.36443/10259/7045
    Descripción
    Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos
    Résumé
    One of the main complaints about the performance of the bus systems is the time lost at recurrent stops along the route, that results in a low bus speed service. Among the potential measures to speed up the bus service, the introduction of the Autonomous Driving Modular Bus, able to adjust the transport unit by coupling or decoupled pods, will represent a new paradigm in the provision of service. This concept is able to maintain high stable cruising speeds to the transport unit, decoupling only one pod with passengers that may alight at the next stop. This paper analyze the potentialities of this concept in terms of user travel times and operationg cost. This work also features the formulation and analytical models to calculate the performance and oeprational variables, implementing them into two existing bus lines in Barcelona.
    Palabras clave
    Transporte público
    Public transport
    Vehículos autónomos
    Autonomous vehicles
    Materia
    Ingeniería civil
    Civil engineering
    Transportes
    Transportation
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/7045
    Versión del editor
    https://doi.org/10.36443/9788418465123
    Relacionado con
    http://hdl.handle.net/10259/6490
    Aparece en las colecciones
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    Nombre:
    Romea_CIT2021_3325-3334.pdf
    Tamaño:
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    Formato:
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