Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contact Us
  • Send Feedback
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of RIUBUCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Compartir

    View Item 
    •   RIUBU Home
    • E-Prints and Research Data
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • View Item
    •   RIUBU Home
    • E-Prints and Research Data
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • View Item

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8018

    Título
    Psychometric properties of the Spanish version of the Activities Scale for Kids (ASK): reliability, validity and the Rasch model
    Autor
    Santamaría Vázquez, MontserratUBU authority Orcid
    Guijo Blanco, ValerianaUBU authority Orcid
    Puente Martínez, Alicia
    Ubillos Landa, SilviaUBU authority Orcid
    Publicado en
    BMJ Open. 2023, V. 13, n. 4, e069248
    Editorial
    BMJ
    Fecha de publicación
    2023-04
    ISSN
    2044-6055
    DOI
    10.1136/bmjopen-2022-069248
    Abstract
    To evaluate the psychometric properties of the Spanish version of the Activities Scale for Kids capability (ASKc) and ASK performance (ASKp) questionnaires. It includes an analysis of different types of reliability (internal consistency, test–retest, inter-rater, Rasch model) and validity (convergent and discriminant) values. The sample was recruited in schools, associations and one hospital in Spain.
    Materia
    Salud
    Health
    Psicología
    Psychology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8018
    Versión del editor
    http://dx.doi.org/10.1136/bmjopen-2022-069248
    Collections
    • Untitled
    • Artículos Psicología Evolutiva y de la Educación
    • Untitled
    Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
    Files in this item
    Nombre:
    Santamaría-bmjo_2023.pdf
    Tamaño:
    445.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Show full item record

    Universidad de Burgos

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10