Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contactez-nous
  • Faire parvenir un commentaire
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout RIUBUCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

    Mon compte

    Ouvrir une sessionS'inscrire

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de RIUBU
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Voir le document
    •   Accueil de RIUBU
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Voir le document

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8018

    Título
    Psychometric properties of the Spanish version of the Activities Scale for Kids (ASK): reliability, validity and the Rasch model
    Autor
    Santamaría Vázquez, MontserratAutoridad UBU Orcid
    Guijo Blanco, ValerianaAutoridad UBU Orcid
    Puente Martínez, Alicia
    Ubillos Landa, SilviaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    BMJ Open. 2023, V. 13, n. 4, e069248
    Editorial
    BMJ
    Fecha de publicación
    2023-04
    ISSN
    2044-6055
    DOI
    10.1136/bmjopen-2022-069248
    Résumé
    To evaluate the psychometric properties of the Spanish version of the Activities Scale for Kids capability (ASKc) and ASK performance (ASKp) questionnaires. It includes an analysis of different types of reliability (internal consistency, test–retest, inter-rater, Rasch model) and validity (convergent and discriminant) values. The sample was recruited in schools, associations and one hospital in Spain.
    Materia
    Salud
    Health
    Psicología
    Psychology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8018
    Versión del editor
    http://dx.doi.org/10.1136/bmjopen-2022-069248
    Aparece en las colecciones
    • Untitled
    • Artículos Psicología Evolutiva y de la Educación
    • Untitled
    Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Santamaría-bmjo_2023.pdf
    Tamaño:
    445.6Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Afficher la notice complète

    Universidad de Burgos

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10