Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contactez-nous
  • Faire parvenir un commentaire
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout RIUBUCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

    Mon compte

    Ouvrir une sessionS'inscrire

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de RIUBU
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Voir le document
    •   Accueil de RIUBU
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Voir le document

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8033

    Título
    Self-Regulation of Motivation and Confinement by COVID-19: A Study in Spanish University Students
    Autor
    Santamaría Vázquez, MontserratAutoridad UBU Orcid
    Líbano Miralles, Mario delAutoridad UBU Orcid
    Martínez Lezaun, Iratxe
    Ortiz Huerta, Juan HilarioAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2021, V. 13, n. 10, 5435
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2021-05
    DOI
    10.3390/su13105435
    Résumé
    Confinement by COVID-19 in 2020 meant that face-to-face teaching changed to virtual teaching. The goal of this study was to test how confinement affected to self-regulation of motivation (SRM). A longitudinal design was used to obtain information from 75 university students in three moments: before confinement, 20 days after confinement, and 40 days after confinement. The SRM Strategies Questionnaire and the Pittsburgh Sleep Index were used to evaluate the study variables.
    Palabras clave
    Confinement
    Self-regulation of motivation
    Sleep quality
    Materia
    Enseñanza superior
    Education, Higher
    Universidades
    Universities and colleges
    Salud
    Health
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8033
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su13105435
    Aparece en las colecciones
    • Untitled
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Santamaría-sustainability_2021.pdf
    Tamaño:
    276.2Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Afficher la notice complète

    Universidad de Burgos

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10