Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Entre em contato
  • Deixe sua opinião
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Estatísticas

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver item
    •   Página inicial
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver item

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8786

    Título
    Mediating effect of mindfulness cognition on the development of empathy in a university context
    Autor
    Fuente Anuncibay, Raquel de laAutoridad UBU Orcid
    González Barbadillo, Ángela
    González Bernal, JerónimoAutoridad UBU Orcid
    Cubo Delgado, EstherAutoridad UBU Orcid
    Pizarro Ruiz, Juan PabloAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Plos One. 2019, V. 14, n. 4, e0215569
    Editorial
    Public Library of Science
    Fecha de publicación
    2019-04
    DOI
    10.1371/journal.pone.0215569
    Resumo
    Numerous interventions propose mindfulness training as a means of improving empathy. Our aim is to analyse the relationship between mindfulness practice and empathy through the mediating process of trait mindfulness. This sample comprised 264 undergraduate students (, SD = 11,39). The instruments used were Five Facet Mindfulness Questionnaire and Toronto Empathy Questionnaire. The indirect effect was calculated using 10.000 bootstrap samples for the bootstrap confidence intervals corrected for bias. Empathy improvement is mediated by changes in the cognitions derived from mindfulness (B = .346, p<.01). The direct effect of mindfulness practice on empathy disappears in presence of this mediator (B = .133, p>.05). Mindfulness interventions that aim to improve empathy should focus on three of its components; observing, describing and nonreactivity to inner experience. Given the significance of the results, the research must be extended to larger samples.
    Materia
    Neurología
    Neurology
    Universidades
    Universities and colleges
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8786
    Versión del editor
    https://doi.org/10.17605/OSF.IO/AQM9U.
    Aparece en las colecciones
    • Untitled
    • Artículos DISCONDU
    • Artículos ADMIRABLE
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Fuente-po_2019.pdf
    Tamaño:
    1.088Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar registro completo