Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Aprendizaje Interdisciplinar en Secundaria (APIENSE)
    • Artículos APIENSE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Aprendizaje Interdisciplinar en Secundaria (APIENSE)
    • Artículos APIENSE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10064

    Título
    Changing Spanish preservice teachers' environmental attitudes with a citizen science program integrated in Environmental Education subject
    Autor
    Díez Ojeda, MaríaAutoridad UBU Orcid
    Queiruga Dios, Marián
    Queiruga Dios, Miguel ÁngelAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    European Journal of Education. 2024, V. 59, n. 4
    Editorial
    Wiley
    Fecha de publicación
    2024-12
    ISSN
    0141-8211
    DOI
    10.1111/EJED.12746
    Resumen
    This research analyzes the effect of the implementation ofcitizen science activities in the Environmental Education(EE) subject program of the Degree in Primary Educationapplying Experiential Learning Theory. EnvironmentalAttitudes Inventory (EAI) was used to measure the changein environmental attitudes (EA) of 173 preservice teachersthrough a pre-test–post-test experimental design withouta control group. Participation in the training program sig-nificantly improved EA in the 12 dimensions defined in theEAI. Of the dimensions included in the second order factorPreservation, Enjoyment of nature reached the largest effectsize and Environmental movement activism is the one thatobtains the smallest effect size. With regard to Utilization,all dimensions presented a large effect size. No significantdifferences were found in EA based on the gender variable.It can be concluded that the incorporation of citizen sci-ence activities in the EE program significantly improves EA.
    Palabras clave
    Citizen science
    Environmental education
    Inventory of envirnomental attitudes
    Preservice teachers
    Materia
    Educación
    Education
    Enseñanza
    Teaching
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10064
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1111/EJED.12746
    Aparece en las colecciones
    • Artículos APIENSE
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Diez-ejoe_2024.pdf
    Tamaño:
    1.451Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem