Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Contabilidad, Cambio y Sociedad (ERGO)
    • Artículos ERGO
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Contabilidad, Cambio y Sociedad (ERGO)
    • Artículos ERGO
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/9247

    Título
    Gender disparities in accounting academia: analysis from the lens of publications
    Autor
    Uribe Bohorquez, María Victoria
    Rivera Ordóñez, Juan Camilo
    García Sánchez, Isabel María
    Publicado en
    Scientometrics. 2023, V. 128, n. 7, p. 3827-3865
    Editorial
    Springer Nature
    Fecha de publicación
    2023-05-18
    ISSN
    0138-9130
    DOI
    10.1007/s11192-023-04718-1
    Resumen
    There is a significant gender gap in accounting academia that places women at a disadvantage in terms of recruitment, hiring, promotion, tenure, status, high-level areas or positions (both research and administrative), burden distribution of work, and remuneration. Women are disproportionately represented in part-time or non-tenure tracks, such as lecturers, instructors, and assistant professors. They experience a slower rate of advancement and have lower pay and prestige. Given that various authors attribute this situation to the level of research and production of papers in top-tier scientific journals, this article aims to describe women's participation as authors in cost and management accounting to contribute to clarifying possible causes of gender disparity in the accounting case.
    Palabras clave
    Gender
    Publications
    Women inclusion
    Accounting academia
    Research
    Disparity
    Materia
    Contabilidad
    Accounting
    Enseñanza superior
    Education, Higher
    Igualdad
    Equality
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/9247
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1007/s11192-023-04718-1
    Aparece en las colecciones
    • Artículos ERGO
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Uribe-scientometrics_2023.pdf
    Tamaño:
    1.214Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem