Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10497

    Título
    Virtual Echoes: Enhancing Empathy Through the Experience of Others’ Physiology in Emotional Virtual Scenarios
    Autor
    Guillén Sanz, HenarAutoridad UBU Orcid
    Miguel Alonso, InésAutoridad UBU Orcid
    Rodríguez García, BrunoAutoridad UBU Orcid
    Riva, Giuseppe
    Publicado en
    Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 2025, V. 28, n. 3, p. 217-219
    Editorial
    Mary Ann Liebert
    Fecha de publicación
    2025-03
    ISSN
    2152-2715
    DOI
    10.1089/cyber.2025.0009
    Resumen
    Empathy is a soft skill that allows individuals to understand and share the feelings of others. Scientists have demonstrated that mirror neurons are responsible for empathy. Empathy can cause a person to feel the pain of strangers or distant individuals as their own. Furthermore, research suggests that empathy plays a critical role in social cognition, enabling individuals to build trust and cooperate in complex social environments. In an increasingly interconnected and diverse world, developing empathy is essential. This skill not only helps in personal relationships but also in professional settings, as it facilitates communication and collaboration among individuals.
    Materia
    Realidad virtual
    Virtual reality
    Informática
    Computer science
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10497
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1089/cyber.2025.0009
    Aparece en las colecciones
    • Artículos ADMIRABLE
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Guillen-cbasn_2025.pdf
    Tamaño:
    311.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem