Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Departamentos y Centros
    • Departamento de Expresión Gráfica
    • Área de Expresión Gráfica en la Ingeniería
    • Artículos Área de Expresión Gráfica en la Ingeniería
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Departamentos y Centros
    • Departamento de Expresión Gráfica
    • Área de Expresión Gráfica en la Ingeniería
    • Artículos Área de Expresión Gráfica en la Ingeniería
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/4637

    Título
    Assessment of 3D viewers for the display of interactive documents in the learning of graphic engineering
    Autor
    Ramos Barbero, BasilioAutoridad UBU
    Melgosa Pedrosa, CarlosAutoridad UBU Orcid
    García Maté, EstebanAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Journal of educational technology and society. 2012, V. 15, n. 4, p. 167–180
    Editorial
    International Forum of Educational Technology and Society
    Fecha de publicación
    2012-10
    ISSN
    1176-3647
    Resumen
    The purpose of this study is to determine which 3D viewers should be used for the display of interactive graphic engineering documents, so that the visualization and manipulation of 3D models provide useful support to students of industrial engineering (mechanical, organizational, electronic engineering, etc). The technical features of 26 3D visualization software programmes (viewers, publishers, 3D output formats) are examined, to select the three visualization configurations that best meet our needs at the Graphic Expression Department of the University of Burgos (Solidworks plus Solidworks eDrawings; Catia plus Catia eDrawings and 3DXML; several Computer-Aided Design software programmes plus Adobe Acrobat Pro Extended). These are compared using the Quality Function Deployment tool known as House of Quality. The House of Quality has enabled us to identify and quantify the importance attached by engineering teachers to each of their requirements for 3D viewers, and to identify and quantify the technical importance of each of the measurable features of these viewers.
    Palabras clave
    Web3D
    Virtual interactive learning
    Viewer
    3D interactive documents
    Materia
    Ingeniería
    Engineering
    Diseño
    Design
    Informática
    Computer science
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/4637
    Versión del editor
    https://www.j-ets.net/ETS/issues850a.html?id=57
    Aparece en las colecciones
    • Artículos Área de Expresión Gráfica en la Ingeniería
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Ramos-JETS_2012.pdf
    Tamaño:
    786.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem