Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Social Inclusion and Quality of Life (SIQoL)
    • Artículos SIQoL
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Social Inclusion and Quality of Life (SIQoL)
    • Artículos SIQoL
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/5324

    Título
    Evaluability assessment of a community development leisure program in Spain
    Autor
    Hortigüela Arroyo, María
    Ubillos Landa, SilviaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Evaluation and Program Planning. 2019. V. 72, p. 219-226
    Editorial
    Elsevier
    Fecha de publicación
    2019-02
    ISSN
    0149-7189
    DOI
    10.1016/j.evalprogplan.2018.10.014
    Resumen
    This paper presents the results of an evaluability assessment (EA) conducted in Spain. EAs are assessments that minimize the uncertainty and risk inherent in a subsequent evaluation (e.g. an impact or results assessment) that may require excessive resources. We designed our own EA model by combining three theoretical approaches, with a holistic and pedagogic vision of the process and a flexible methodology to enable adaptation to different programs and contexts, thus fostering transferability. The EA was carried using a qualitative methodology: documentary analysis, seven semi-structured interviews with stakeholders, eight direct observation sessions and a check-list for politicians and experts. The outcome report helped promote organizational learning, provided the program with a logical and assessable theoretical model, detected its strengths and helped overcome the barriers to efficient assessment. Based on these achievements, an evaluation of the results was recommended, with repeated pretest-posttest measurements and an equivalent control group.
    Palabras clave
    Evaluability assessment
    Program improvement
    Public program evaluation
    Community development
    Materia
    Sociología
    Sociology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/5324
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2018.10.014
    Aparece en las colecciones
    • Artículos SIQoL
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Hortigüela-epp_2019.pdf
    Tamaño:
    348.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem