Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/7029
Título
Urban road accidents and ridehailing services: A study of dependence in Madrid
Publicado en
R-Evolucionando el transporte
Editorial
Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
Fecha de publicación
2021-07
ISBN
978-84-18465-12-3
DOI
10.36443/10259/7029
Descripción
Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos
Resumen
Few studies have examined whether there is an association between these services and traffic
accidents, and virtually all of the existing studies focus in cities of United States. In this
study, we analyse the impact of ridehailing services on traffic accidents with at least one
young person dead or seriously injured (16-39 years old) in the municipality of Madrid from
2014 to 2018. To do this, a regresion analysis has been carried out using a Random-Effects
Negative Binominal Regression (RENB). The results of the model show that Uber and
Cabify services are related to a reduction in urban accidents.
Palabras clave
Seguridad vial
Road safety
Accidentes
Accidents
Materia
Ingeniería civil
Civil engineering
Transportes
Transportation
Versión del editor
Relacionado con
Aparece en las colecciones