Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Inmigración Transnacional (CIUMEDIA)
    • Monografías / Capítulos de monografía CIUMEDIA
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Inmigración Transnacional (CIUMEDIA)
    • Monografías / Capítulos de monografía CIUMEDIA
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8442

    Título
    University Students’ motivations Towards the Education System Learning and The Construction of Knowledge
    Autor
    Ibáñez Angulo, MónicaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Знанието е сила. Съвременни методи за повишаване на мотивацията в учебния процес = Knowledge is power. Contemporary Methods for Increasing Motivation in the Learning Process, p. 162-194
    Editorial
    УИ "Св. Климент Охридски" = University Saint Kliment Ohridski
    Fecha de publicación
    2013
    ISBN
    978-954-07-3650-1
    Resumen
    The main factors which affect university students' motivations towards the education institution and towards the formation of knowledge in them (analyzing the Spanish education system at state universities) have to do with crowded classrooms where it is almost impossible to have a personalized monitoring and to carry out debates in which all students can participate; with the fact that many students are part-time students and have different interests than those of full-time students; with the lack of motivation among professors who are trapped by the bureaucratic system, which does not promote excellence in teaching and research. Students are motivated when they learn and discover things by themselves than when someone else teaches them. In this sense, an open curriculum with an array of optional courses should in principle motivate students and a horizontal participatory structure is usually more motivating than a hierarchical one.
    Materia
    Educación
    Education
    Sociología
    Sociology
    Universidades
    Universities and colleges
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8442
    Aparece en las colecciones
    • Monografías / Capítulos de monografía CIUMEDIA
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Ibáñez-University_Students_motivations_Education_System_2013.pdf
    Tamaño:
    2.152Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Acceso cerrado
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem