Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Identidades y cambios en las culturas y literaturas anglófonas (ICCLAS)
    • Artículos ICCLAS
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Identidades y cambios en las culturas y literaturas anglófonas (ICCLAS)
    • Artículos ICCLAS
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10158

    Título
    Design of a Virtual Reality Software to Promote the Learning of Students with Dyslexia
    Autor
    Rodríguez Cano, SoniaAutoridad UBU Orcid
    Delgado Benito, VanesaAutoridad UBU Orcid
    Ausín Villaverde, VanesaAutoridad UBU Orcid
    Muñoz Martín, LucíaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2021, V. 13, n- 15, p. 8425
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2021-07
    DOI
    10.3390/su13158425
    Resumen
    The research conducted is part of the European project Erasmus+ FORDYSVAR, whose main objective is to contribute to the educational inclusion of students with dyslexia, aged between 10 and 16 years old, through the use of technology, specifically virtual reality (VR), to improve the access, participation, and educational achievement of students with this learning difficulty. This is a qualitative and interpretative study with a descriptive character. The objective of this work is to design a VR application that contributes to the learning of students with dyslexia based on user-centered design as a methodology. The developmental lines to be addressed in the application have been defined, the features to be included have been determined, and the activities that make up the software have been designed. All this is based on the analysis of the needs and interests of the end users (students with dyslexia) as well as the vision of professionals (teachers and dyslexia intervention specialists). The results obtained allow us to conclude that VR technology is an interesting avenue of treatment, as it offers a ludic, safe, controlled, and motivating environment for students with dyslexia.
    Palabras clave
    Dyslexia
    Educational technology
    Virtual reality
    FORDYSVAR
    Materia
    Educación especial
    Special education
    Educación
    Education
    Tecnología
    Technology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10158
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su13158425
    Aparece en las colecciones
    • Artículos ICCLAS
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Rodriguez-sustainability_2021.pdf
    Tamaño:
    17.54Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem