Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Identidades y cambios en las culturas y literaturas anglófonas (ICCLAS)
    • Artículos ICCLAS
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Identidades y cambios en las culturas y literaturas anglófonas (ICCLAS)
    • Artículos ICCLAS
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10160

    Título
    Current situation and challenges in efl teacher education in the European Union with respect to gender and sexual-affective diversity
    Autor
    Muñoz Martín, LucíaAutoridad UBU Orcid
    Barros del Río, María AmorAutoridad UBU Orcid
    Sigona, Concetta MariaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    European Journal of English Language Teaching. 2024, V. 9, n. 4, p. 132-139
    Editorial
    Open Access Publishing Group
    Fecha de publicación
    2024
    ISSN
    2501-7136
    DOI
    10.46827/ejel.v9i4.5625
    Resumen
    Gender identity and sexual diversity remain significant sources of discrimination in the 21st century, exacerbated by pervasive androcentrism, cisnormativity, and heteronormativity. In the context of the European Union (EU), education is critical for fostering social cohesion among an increasingly multicultural population due to migration and mobility. Initial Language Teacher Education (ILTE) plays a pivotal role in preparing future educators to instill values of diversity, inclusion, and interculturality. Despite the EU's efforts to unify educational frameworks through programs like Erasmus+ and initiatives such as the European Language Portfolio, discrepancies persist across member states regarding language teacher training curricula. These variations hinder the broader aim of creating an inclusive, cohesive educational system grounded in human rights and equality, particularly concerning gender and sexual diversity. This paper explores the challenges and proposes the need for a unified ILTE training that integrates the principles of inclusivity, social diversity, and respect for all identities.
    Palabras clave
    Gender
    LGTBQ+
    ILTE
    Equality education
    Materia
    Igualdad
    Equality
    Educación inclusiva
    Inclusive education
    Lengua inglesa
    English language
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10160
    Versión del editor
    http://dx.doi.org/10.46827/ejel.v9i4.5625
    Aparece en las colecciones
    • Artículos ICCLAS
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Muñoz-ejoelt_2024.pdf
    Tamaño:
    367.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem