Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLópez Perea, Eva María 
dc.contributor.authorDíez Ojeda, María 
dc.contributor.authorAlonso Alcalde, Nuria 
dc.contributor.authorBaños Martínez, Vanesa 
dc.date.accessioned2025-01-29T10:46:24Z
dc.date.available2025-01-29T10:46:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10259/10065
dc.description.abstractQuality management in toy libraries is a little explored scenario, compared to other types of socio-community services that have been the subject of analysis recently, thus translating into improvements in their organization and in the services they offer. Therefore, the starting point of this work is based on the absence of previous research that evaluates the role played by toy libraries in children's learning.Methodology:Through the application of the Delphi technique, the aim is to design and validate a guide of indicators focused on assessing and promoting family participation in toy libraries as a quality reference, to promote a process of continuous improvement. Results:This guide is structured in 6 areas, articulated in 22 standards and 55 quality indicators.Discussions:The main limitation has been the absence of established quality processes, as well as instruments that could facilitate the configuration of initiatives and programs that would value the involvement of families in toy libraries.Conclusions:This work contemplates the need to facilitate thatinvolvement and thus optimize the actions aimed at their correct integration into the environment, contributing decisively to child development and education for citizenshipen
dc.description.abstractLa gestión de la calidad en las ludotecas es un escenario poco explorado, frente a otro tipo de servicios socio-comunitarios que han sido objeto de análisis recientemente, traduciéndose así en mejoras en su organización y en los servicios ofrecidos. Por tanto, el punto de partida de este trabajo se basa en la ausencia de investigaciones previas que evalúen el papel que desempeñan las ludotecas en el aprendizaje infantil. Metodología: A través de la aplicación de la técnica Delphi se ha diseñado y validado una guía de indicadores enfocados a valorar y promover la participación familiar en las ludotecas como referente de calidad, para favorecer un proceso de mejora continua. Resultados: Esta guía se estructura en 6 áreas, articuladas en 22 estándares y 55 indicadores de calidad. Discusión: La principal limitación ha sido la ausencia de procesos de calidad establecidos, así como de instrumentos que faciliten la configuración de iniciativas y programas que valoren la implicación de las familias en las ludotecas. Conclusiones: En este trabajo se contempla la necesidad de facilitar esa implicación y optimizar así las actuaciones encaminadas a su correcta integración en el entorno contribuyendo decisivamente al desarrollo infantil y a la educación para la ciudadanía.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenges
dc.publisherHistoria de los Sistemas Informativoses
dc.relation.ispartofEuropean Public & Social Innovation Review. 2024, V. 9, p. 1-18es
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectParental participationen
dc.subjectPlayroomen
dc.subjectGameen
dc.subjectEvaluationen
dc.subjectChild developmenten
dc.subjectDelphien
dc.subjectQuality managementen
dc.subjectIndicatorsen
dc.subjectParticipación de los padreses
dc.subjectLudotecaes
dc.subjectJuegoes
dc.subjectEvaluaciónes
dc.subjectDesarrollo infantiles
dc.subjectGestión de calidades
dc.subjectIndicadoreses
dc.subject.otherEducaciónes
dc.subject.otherEducationen
dc.titleThe quality of family participation processes in play centers as an element of adaptation to dynamic environmentsen
dc.title.alternativeLa calidad de los procesos de participación familiar en las ludotecas como elemento de adaptación a entornos dinámicoses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.31637/EPSIR-2024-472es
dc.identifier.doi10.31637/EPSIR-2024-472
dc.identifier.essn2529-9824
dc.journal.titleEuropean Public & Social Innovation Reviewes
dc.volume.number9es
dc.page.initial1es
dc.page.final18es
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones


Ficheros en este ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem