Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza e investigación en Educación Física (ENIEF)
    • Artículos ENIEF
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza e investigación en Educación Física (ENIEF)
    • Artículos ENIEF
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10334

    Título
    Importance of mental health in the sports environment
    Autor
    Arroyo del Bosque, Rubén
    San Martín González, Paula
    Amatria Jiménez, Mario
    Publicado en
    Sustainability and Sports Science Journal. 2024, V. 2, n. 2, p. 87-97
    Editorial
    Asociación Española de Análisis del Rendimiento Deportivo
    Fecha de publicación
    2024-03
    DOI
    10.61486/CVJB5055
    Resumen
    The objectives of this study are focused, firstly, on understanding the levels of cognitive anxiety, self-confidence, and pre- and post-match somatic anxiety. Secondly, to analyse the impact of the match outcome (win-loss) on the mentioned dimensions according to the Home-Away condition. The research involved 70 volleyball players (28 home and 42 away) belonging to cadet categories from different volleyball teams competing in the School Sports Program in the province of Araba, specifically in the city of Vitoria Gasteiz. Participants completed the Competitive State Anxiety Inventory in Sport (CSAI-2) (Martens et al., 1990), consisting of 27 items, adapted and validated in Spanish by Capdevila (1997), and subsequently reviewed and used by other researchers (Arruza et al., 2001; Telletxea, 2008). The results show that somatic anxiety significantly decreased between pre and post-match in the home condition, and there are significant differences between home players and away players in response to a victory outcome. The ability of coaches, monitors, and fitness trainers to understand and address athletes' anxiety states is crucial for optimizing their performance and overall well-being, as well as adherence to physical activity.
    Palabras clave
    Health
    Mental health
    Physical activity
    Sports initiation
    Volleyball
    Anxiety
    Materia
    Salud mental
    Mental health
    Deportes
    Sports
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10334
    Versión del editor
    https://doi.org/10.61486/CVJB5055
    Aparece en las colecciones
    • Artículos ENIEF
    Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Arroyo-hssas_2024.pdf
    Tamaño:
    369.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem