Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Entre em contato
  • Deixe sua opinião
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Estatísticas

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Ver item
    •   Página inicial
    • E-Prints
    • Untitled
    • Untitled
    • Untitled
    • Ver item

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10477

    Título
    Optimization Strategies for Standalone Virtual Reality Experiences: the Virtual Reconstruction of the City of Aquinum
    Autor
    Rodríguez García, BrunoAutoridad UBU Orcid
    Ceraudo, Giuseppe
    Corchia, Laura
    De Paolis, Lucio Tommaso
    Publicado en
    IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Workshops. 2025, p. 1448-1449
    Editorial
    Institute of Electrical and Electronics Engineers
    Fecha de publicación
    2025-04
    ISBN
    979-8-3315-1484-6
    DOI
    10.1109/VRW66409.2025.00370
    Descripción
    Comunicación presentada en Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW) 2025, celebrado durante los días 8-12 de marzo en Saint Malo, Francia.
    Resumo
    This study presents an optimized 3D modelling procedure for the development of immersive Virtual Reality (iVR) experiences. It has been tested by conducting the virtual reconstruction of the Roman city of Aquinum (Italy), a key archaeological site. The resulting 3D model demonstrates a high Level of Detail (LoD) across a total area of 17,570 m2 (2,470 m2 of which are explorable) with a file size of only 46.2 MB, incorporating just six unique textures. This research not only delivers an accurate reconstruction of the city of Aquinum but also introduces an effective optimization method based on open-source tools.
    Palabras clave
    Level of Detail
    Virtual reality
    Cultural heritage
    3D modelling
    Materia
    Informática
    Computer science
    Realidad virtual
    Virtual reality
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10477
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1109/VRW66409.2025.00370
    Aparece en las colecciones
    • Untitled
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Rodríguez-IEEEVR_2025.pdf
    Tamaño:
    394.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar registro completo