Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Ingeniería y Organización Industrial (IOI)
    • Artículos IOI
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Ingeniería y Organización Industrial (IOI)
    • Artículos IOI
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/5291

    Título
    Influence of seat-belt use on the severity of injury in traffic accidents
    Autor
    Febres Eguiguren, Juan Diego
    García Herrero, SusanaAutoridad UBU Orcid
    Herrera, Sixto
    Gutiérrez Llorente, José Manuel
    López García, José RamónAutoridad UBU Orcid
    Mariscal Saldaña, Miguel ÁngelAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    European Transport Research Review. 2020, V. 12, n. 1
    Editorial
    Springer
    Fecha de publicación
    2020-02
    ISSN
    1867-0717
    DOI
    10.1186/s12544-020-0401-5
    Resumen
    Background: About 1.35 million people died in traffic accidents around the world in 2018, make this type of accidents the 8th cause of death in the world. Particularly, in Spain, there were 204,596 traffic accidents during 2016 and 2017, out of which 349,810 drivers were injured. The objective of this study was to understand to what extent seat belt non-use and human factors contribute to drivers injury severity. Methodology: The results are based on the information and 2016–17 data provided by the Spain national traffic department “Dirección General de Tráfico” (DGT). The discretization model and Bayesian Networks were developed based on important variables from the literature. These variables were classified as; human factor, demographic factor, conditioning factor and seat belt use. Results: The results showed that failure to wear the seat belt by drivers are likely to increase the risk of fatal and sever injury significantly. Moreover, distraction and road type road can contribute to the accident severity.
    Palabras clave
    Road traffic injuries
    Seat belt
    Bayesian networks
    Traffic accidents
    Human and conditioning factors
    Materia
    Transportes
    Transportation
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/5291
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1186/s12544-020-0401-5
    Aparece en las colecciones
    • Artículos GITECA
    • Artículos IOI
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Febres-etrr_2020.pdf
    Tamaño:
    769.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem