Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/6868
Título
The emergent long tail business model in the airline industry. The case of Volotea
Publicado en
R-Evolucionando el transporte
Editorial
Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
Fecha de publicación
2021-07
ISBN
978-84-18465-12-3
DOI
10.36443/10259/6868
Descripción
Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos
Resumen
We analysed to what extent the business model of the Spanish airline Volotea can be
understood as a distinct business model. We characterized this emergent business model,
comparing it to other models applied in the short haul market. We conclude that this business
model can be described as a long tail business model in the airline industry. We also point
out that this emergent model can support a blue ocean strategy in some mature markets,
although this strategy would require opening the business’ black box to analyse it at the
activity level.
Palabras clave
Industria aérea
Airline industry
Materia
Ingeniería civil
Civil engineering
Transportes
Transportation
Versión del editor
Relacionado con
Aparece en las colecciones