Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLuis Rico, María Isabel 
dc.contributor.authorEscolar Llamazares, María del Camino 
dc.contributor.authorTorre Cruz, Tamara de la 
dc.contributor.authorJiménez, Alfredo
dc.contributor.authorHerrero Cosío, Álvaro 
dc.contributor.authorPalmero Cámara, María del Carmen 
dc.contributor.authorJiménez Eguizábal, Alfredo 
dc.date.accessioned2023-01-17T07:44:29Z
dc.date.available2023-01-17T07:44:29Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10259/7244
dc.description.abstractStudies of the socio-economic function of entrepreneurship have emphasized the critical role that entrepreneurial competence and its implementation play at different stages of the education system. In this paper, as a research objective, we seek to determine the entrepreneurial interest of Spanish youth aged between 15 and 18 years of age enrolled in formal secondary education programs, an initial stage in the development of entrepreneurship. A previously validated ad hoc questionnaire is applied through simple random sampling to 1764 students at secondary school in Spain. A descriptive cross-sectional study is carried out. The analysis is done with Artificial Neural Networks (ANNs), a technique that reduces the high dimensionality of data through Cooperative Maximum Likelihood Hebbian Learning (CMLHL), applying neurocomputational methods to the educational sciences. We find as key results that Spanish youth express a medium level of interest in entrepreneurship. Analysis with ANNs shows that education in entrepreneurial competence is an influential aspect of interest in entrepreneurship. As a conclusion, our results suggest that educational and curricular reforms must be undertaken to promote the development of entrepreneurial competence at various stages of education in order to increase interest in entrepreneurship.en
dc.description.sponsorshipThis research was funded by MINISTRY OF ECONOMY AND COMPETITIVENESS. GOVERNMENT OF SPAIN, grant number EDU 2012-39080-C07-00 a 07.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenges
dc.publisherMDPIes
dc.relation.ispartofSustaunability. 2020, V. 12, n. 4, e1351es
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectYouthen
dc.subjectSecondary educationen
dc.subjectEntrepreneurial intentionen
dc.subjectEntrepreneurial interesten
dc.subjectPsychological variablesen
dc.subject.otherInformáticaes
dc.subject.otherComputer scienceen
dc.subject.otherEnseñanza secundariaes
dc.subject.otherEducation, Secondaryen
dc.titleEntrepreneurial Interest and Entrepreneurial Competence Among Spanish Youth: An Analysis with Artificial Neural Networksen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.3390/su12041351es
dc.identifier.doi10.3390/su12041351
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-00/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA CONSTRUCCIÓN COTIDIANA DE LA CONDICIÓN JUVENIL EN UNA SOCIEDAD DE REDES/es
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-01/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA CONSTRUCCION COTIDIANA DE LA CONDICION JUVENIL EN UNA SOCIEDAD DE REDES. PROBLEMATICAS Y ALTERNATIVAS PEDAGOGICO-SOCIALES/es
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-02/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA CONSTRUCCION COTIDIANA DE LOS PROCESOS DE SOCIALIZACION JUVENIL EN LAS REDES COMUNITARIAS LOCALES/es
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-03/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: PARTICIPACION DE LOS JOVENES EN LA CREACION Y GOBERNANZA DE SUS ESPACIOS DE OCIO COMO FACTOR DE DESARROLLO PERSONAL/es
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-04/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES. USOS DEL TIEMPO, PRACTICAS CULTURALES E IDENTIDADES. PERCEPCIONES SOCIALES E INTERVENCION PSICOSOCIAL/es
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-05/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: LA COTIDIANIDAD FAMILIAR EN LA CONSTRUCCION DEL OCIO FISICO-DEPORTIVO JUVENIL/es
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-06/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES: IMPACTO DE LA EDUCACION EN LA RED DE EMPRENDIMIENTO EN LOS JOVENES. COMPETENCIAS E INNOVACIONES CURRICULARESes
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2012-39080-C07-07/ES/DE LOS TIEMPOS EDUCATIVOS A LOS TIEMPOS SOCIALES. OCIO, FORMACION Y EMPLEO EN JOVENES EN DIFICULTAD SOCIAL/es
dc.identifier.essn2071-1050
dc.journal.titleSustainabilityen
dc.volume.number12es
dc.issue.number4es
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones


Ficheros en este ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem