Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Artículos ADMIRABLE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/7345

    Título
    Using Advanced Learning Technologies with University Students: An Analysis with Machine Learning Techniques
    Autor
    Sáiz Manzanares, María ConsueloAutoridad UBU Orcid
    Marticorena Sánchez, RaúlAutoridad UBU Orcid
    Ochoa Orihuel, Javier
    Publicado en
    Electronics. 2021, V. 10, n. 21, 2620
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2021-10
    DOI
    10.3390/electronics10212620
    Resumen
    The use of advanced learning technologies (ALT) techniques in learning management systems (LMS) allows teachers to enhance self-regulated learning and to carry out the personalized monitoring of their students throughout the teaching–learning process. However, the application of educational data mining (EDM) techniques, such as supervised and unsupervised machine learning, is required to interpret the results of the tracking logs in LMS. The objectives of this work were (1) to determine which of the ALT resources would be the best predictor and the best classifier of learning outcomes, behaviours in LMS, and student satisfaction with teaching; (2) to determine whether the groupings found in the clusters coincide with the students’ group of origin. We worked with a sample of third-year students completing Health Sciences degrees. The results indicate that the combination of ALT resources used predict 31% of learning outcomes, behaviours in the LMS, and student satisfaction. In addition, student access to automatic feedback was the best classifier. Finally, the degree of relationship between the source group and the found cluster was medium (C = 0.61). It is necessary to include ALT resources and the greater automation of EDM techniques in the LMS to facilitate their use by teachers.
    Palabras clave
    Advanced learning technologies
    LMS
    Machine learning
    Self-regulated learning
    Materia
    Informática
    Computer science
    Psicología
    Psychology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/7345
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/electronics10212620
    Aparece en las colecciones
    • Artículos DATAHES
    • Artículos ADMIRABLE
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Saiz-electronics_2021.pdf
    Tamaño:
    1.705Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem

    Ítems relacionados

    Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.

    • How do B-Learning and learning patterns influence learning outcomes? 

      Sáiz Manzanares, María ConsueloAutoridad UBU; Marticorena Sánchez, RaúlAutoridad UBU; García Osorio, CésarAutoridad UBU; Diez Pastor, José FranciscoAutoridad UBU
      (2017-05, Frontiers Media)
      Artículo
    • Dataset of the Project PID2020-117111RB-I00 (UBU, DATAHES and ADMIRABLE groups) 

      Sáiz Manzanares, María ConsueloAutoridad UBU; Marticorena Sánchez, RaúlAutoridad UBU; Ochoa Orihuel, Javier; Alonso Martínez, LauraAutoridad UBU; Calvo Rodríguez, Alberto; Martin, Caroline FrançoiseAutoridad UBU; Carrillo Pérez, CeliaAutoridad UBU; Escolar Llamazares, María del CaminoAutoridad UBU; Rodríguez Arribas, SandraAutoridad UBU; Serrano Gómez, DiegoAutoridad UBU; Martín Antón, Luis Jorge; González Díez, IreneAutoridad UBU; Almeida, Leandro; Carbonero Martín, Miguel Ángel; Varela Vázquez, CarmenAutoridad UBU; Sáez García, Javier; Jiménez Eguizábal, AlfredoAutoridad UBU; Velasco Saiz, Rut
      (2025-02-06, Universidad de Burgos)
      Dataset
    • La enseñanza de la física mediante un aprendizaje significativo y cooperativo en Blended Learning 

      Córdova, Rafael Silva
      (2011)
      Tesis doctoral