Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorZaparaín Yáñez, Mª José 
dc.date.accessioned2024-02-29T10:35:53Z
dc.date.available2024-02-29T10:35:53Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10259/8745
dc.description.abstractTeaching proposals are finally being strengthened that seek to turn students into active participants within the teaching-learning process through the resolution of practical cases. There are multiple methodological options with which to achieve this teaching aim. It is likewise possible to integrate those options within a proposal known as Service-learning, whereby the students assume a leading role in the construction of their own knowledge, responding to real situations with a social dimension. We centre on the binomial ‘heritage and education’ as a social need to develop this proposal, selecting the Roman city of Clunia as a reference for community service.en
dc.description.abstractÚltimamente, se están reforzando los planteamientos que venían buscando una enseñanza en la cual, a través de la resolución de casos prácticos, el alumnado se convierte en agente activo del proceso de enseñanza-aprendizaje. Son múltiples las opciones metodológicas con las que este puede alcanzarse y, también, es posible integrarlas en una propuesta donde el estudiantado protagonice la construcción de sus conocimientos, atendiendo a situaciones reales con una dimensión social, conocida como Aprendizaje y Servicio. Para desarrollar esta premisa, nos hemos centrado en el binomio patrimonio y educación como necesidad social, eligiendo la ciudad romana de Clunia como referente del servicio.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospaes
dc.publisherEurAsia Academic Publishing Groupen
dc.relation.ispartofHUMAN REVIEW. International Humanities Review = Revista Internacional de Humanidades. 2022, V. 11, p. 1-20es
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCluniaen
dc.subjectEducationen
dc.subjectHeritageen
dc.subjectHistory of Ancient Arten
dc.subjectService-learningen
dc.subjectSocial identityen
dc.subjectSocial needen
dc.subjectEducaciónes
dc.subjectPatrimonioes
dc.subjectHistoria del Arte Antiguoes
dc.subjectAprendizaje y servicioes
dc.subjectIdentidad sociales
dc.subjectNecesidad sociales
dc.subject.otherEducaciónes
dc.subject.otherEducationen
dc.subject.otherPatrimonio culturales
dc.subject.otherCultural propertyen
dc.title"Tell me how it went in Clunia". A project for education in heritage valuesen
dc.title.alternative“Cuéntame cómo fue Clunia”. Un proyecto para educar en valores patrimonialeses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.37467/revhuman.v11.4263es
dc.identifier.doi10.37467/revhuman.v11.4263
dc.identifier.essn2695-9623
dc.journal.titleHUMAN REVIEW. International Humanities Review = Revista Internacional de Humanidadeses
dc.volume.number11es
dc.page.initial1es
dc.page.final20es
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones


Ficheros en este ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem