Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Zaparaín Yáñez, Mª José | |
dc.date.accessioned | 2024-02-29T10:35:53Z | |
dc.date.available | 2024-02-29T10:35:53Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10259/8745 | |
dc.description.abstract | Teaching proposals are finally being strengthened that seek to turn students into active participants within the teaching-learning process through the resolution of practical cases. There are multiple methodological options with which to achieve this teaching aim. It is likewise possible to integrate those options within a proposal known as Service-learning, whereby the students assume a leading role in the construction of their own knowledge, responding to real situations with a social dimension. We centre on the binomial ‘heritage and education’ as a social need to develop this proposal, selecting the Roman city of Clunia as a reference for community service. | en |
dc.description.abstract | Últimamente, se están reforzando los planteamientos que venían buscando una enseñanza en la cual, a través de la resolución de casos prácticos, el alumnado se convierte en agente activo del proceso de enseñanza-aprendizaje. Son múltiples las opciones metodológicas con las que este puede alcanzarse y, también, es posible integrarlas en una propuesta donde el estudiantado protagonice la construcción de sus conocimientos, atendiendo a situaciones reales con una dimensión social, conocida como Aprendizaje y Servicio. Para desarrollar esta premisa, nos hemos centrado en el binomio patrimonio y educación como necesidad social, eligiendo la ciudad romana de Clunia como referente del servicio. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | es |
dc.publisher | EurAsia Academic Publishing Group | en |
dc.relation.ispartof | HUMAN REVIEW. International Humanities Review = Revista Internacional de Humanidades. 2022, V. 11, p. 1-20 | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Clunia | en |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | Heritage | en |
dc.subject | History of Ancient Art | en |
dc.subject | Service-learning | en |
dc.subject | Social identity | en |
dc.subject | Social need | en |
dc.subject | Educación | es |
dc.subject | Patrimonio | es |
dc.subject | Historia del Arte Antiguo | es |
dc.subject | Aprendizaje y servicio | es |
dc.subject | Identidad social | es |
dc.subject | Necesidad social | es |
dc.subject.other | Educación | es |
dc.subject.other | Education | en |
dc.subject.other | Patrimonio cultural | es |
dc.subject.other | Cultural property | en |
dc.title | "Tell me how it went in Clunia". A project for education in heritage values | en |
dc.title.alternative | “Cuéntame cómo fue Clunia”. Un proyecto para educar en valores patrimoniales | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.4263 | es |
dc.identifier.doi | 10.37467/revhuman.v11.4263 | |
dc.identifier.essn | 2695-9623 | |
dc.journal.title | HUMAN REVIEW. International Humanities Review = Revista Internacional de Humanidades | es |
dc.volume.number | 11 | es |
dc.page.initial | 1 | es |
dc.page.final | 20 | es |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |