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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/5716

    Título
    The effects of management and environmental factors on franchise continuity
    Autor
    Ayup González, Jannett
    Calderón Monge, EstherUBU authority Orcid
    Carrilero Castillo, Agustín
    Publicado en
    Economic Research-Ekonomska Istraživanja. 2019, V. 32, n. 1, p. 4059–4074
    Editorial
    Taylor & Francis Group
    Fecha de publicación
    2019-04
    ISSN
    1331-677X
    DOI
    10.1080/1331677X.2019.1592008
    Abstract
    There is abundant evidence that franchises boost the economies of developed and emerging market economies. In Mexico, for example, despite its limited growth, the franchise system is dynamic. Over the past three decades, the inconsistent continuity of the global franchise business format may also be noted. The aim here is to analyse the factors linked to franchise continuity in the Mexican hospitality sector by applying panel data methodology to a sample of 253 hospitality sector chains between 2002 and 2016. The results showed that franchised outlets, proven and improved know-how, and market factors, under conditions of endogeneity, maintained a positive effect on the continuity of the franchise business format.
    Palabras clave
    Franchise
    Know-how
    Signal
    G.M.M
    Materia
    Gestión de empresas
    Industrial management
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/5716
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1080/1331677X.2019.1592008
    Collections
    • Artículos Área de Comercialización e Investigación de Mercados
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
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    Nombre:
    Calderon-erei_2019.pdf
    Tamaño:
    1.485Mb
    Formato:
    Adobe PDF
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