Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/7056
Título
Influence of tire dynamics on a braking process with ABS
Autor
Publicado en
R-Evolucionando el transporte
Editorial
Universidad de Burgos. Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
Fecha de publicación
2021-07
ISBN
978-84-18465-12-3
DOI
10.36443/10259/7056
Descripción
Trabajo presentado en: R-Evolucionando el transporte, XIV Congreso de Ingeniería del Transporte (CIT 2021), realizado en modalidad online los días 6, 7 y 8 de julio de 2021, organizado por la Universidad de Burgos
Resumen
This article analyzes the influence of the proper modeling of the anti-lock brake system
control loop components. Both the use of a stationary tire model and not considering the
delays due to measurement, estimation, and actuation tend to be overlooked. Therefore, this
affects the efficiency of the control algorithms developed through simulation. Thus, this
work proposes to analyze the influence of the modeling of the components by performing
experimental tests on a flat-track test bench. These tests demonstrate the need for taking
these effects into account.
Palabras clave
Vehículos
Vehicles
Automoción
Automotive
Equipos
Equipment
Materia
Transportes
Transportation
Ingeniería mecánica
Mechanical engineering
Versión del editor
Relacionado con
Aparece en las colecciones