Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos ADMIRABLE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos ADMIRABLE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8366

    Título
    Developing a Tutorial for Improving Usability and User Skills in an Immersive Virtual Reality Experience
    Autor
    Miguel Alonso, InésAutoridad UBU Orcid
    Rodríguez García, BrunoAutoridad UBU Orcid
    Checa Cruz, DavidAutoridad UBU Orcid
    De Paolis, Lucio Tommaso
    Publicado en
    Extended Reality. 2022, V. 13446, p. 63-78
    Editorial
    Springer Nature
    Fecha de publicación
    2022-08-28
    ISSN
    0302-9743
    DOI
    10.1007/978-3-031-15553-6_5
    Resumen
    The fast development and progressive price reduction of Virtual Reality (VR) devices open a broad range of VR applications. Especially interesting are those applications focused on educational objectives. However, before these VR applications can be extensively presented in the educational system, some main issues to optimize their efficiency in the student’s autonomous learning process should be solved. While in non-VR games designers have consistently developed introductory tutorials to prepare new players for the game’s mechanics, in the case of VR, the design of these tutorials is still an open issue. This research presents a tutorial for VR educational applications to help the users to become familiar with the virtual environment and to learn the use of the interaction devices and the different mechanics within the experiences. In addition, the usability of this tutorial was tested with final users to assure its effectiveness.
    Palabras clave
    Virtual reality
    Tutorial
    Education
    E-learning
    Novelty effect
    Materia
    Informática
    Computer science
    Tecnología
    Technology
    Educación
    Education
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8366
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1007/978-3-031-15553-6_5
    Aparece en las colecciones
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos ADMIRABLE
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Miguel-icer_2022.pdf
    Tamaño:
    916.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem