Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza e investigación en Educación Física (ENIEF)
    • Informes y otros documentos ENIEF
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza e investigación en Educación Física (ENIEF)
    • Informes y otros documentos ENIEF
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/9198

    Título
    Guide to apply CLIL in PE: a models based framework perspective
    Autor
    Salvador García, Celina
    Chiva Bartoll, Oscar
    Hortigüela Alcalá, DavidAutoridad UBU Orcid
    Marzà, Anna
    Fecha de publicación
    2024-05
    Resumen
    This guide presents some practical orientations with the aim to facilitate using the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach in the Physical Education (PE) area. This document is divided into four sections. The first one identifies the nature and basic characteristics of the CLIL in PE model. Next, the second section introduces 14 guiding principles to apply CLIL in PE. In order to put these guiding principles into practice, the third section describes the PE CLIL teacher profile as well as some teaching and learning implications together with examples to show practical implementations. Finally, some frequently asked questions are answered and a glossary of specific terms is provided. The ideas and orientations presented in this document compose an open guide and are conceived as a point of departure, but every teacher is expected to adjust their implementation to the characteristics of their students, their specific context, and their personal teacher profile. Therefore, this document does not aspire to emerge as a rigid instrument but as a starting point. All in all, this guide has been developed by an interdisciplinary team whose research has set the base of the orientations herein. At the end of the document several of these studies are listed to enable deepening on the topic of CLIL in PE.
    Materia
    Lengua inglesa
    English language
    Educación física
    Physical education and training
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/9198
    Aparece en las colecciones
    • Informes y otros documentos ENIEF
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Salvador-Guide_apply_CLIL_PE_2024.pdf
    Tamaño:
    1.638Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem